امروز : جمعه31 فروردین 1403 | 9شوال 1445 | 19 آوریل 2024


رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات البرز از ماجراي ثروتمند شدن يك‌شبه‌ زني خبر داد و گفت: اشتباه بانكي، اين پيرزن را براي مدتي ثروتمند كرد.
سرهنگ محمدمهدي كاكوان در گفت‌وگو با ايسنا افزود: چندي پيش فردي با مراجعه به پليس فتاي البرز اعلام كرد كه 92 ميليون تومان از حساب بانكي وي به صورت غيرمجاز برداشت شده است. با توجه به حساسيت موضوع، تحقيقات كارآگاهان پليس فتا در اين زمينه آغاز شد.

وي با بيان اين‌كه كارآگاهان در بررسي اوليه دريافتند شاكي از حساب خود پول برداشت نكرده است، گفت: مالباخته در اظهارات خود عنوان كرد كه پس از آن كه كارت عابربانك خود را از بانك تحويل گرفته، آن را در گاوصندوق نگهداري مي‌كرده و هيچ فردي جز وي به اين گاوصندوق دسترسي نداشته است.

وي با بيان اين‌كه كارآگاهان با انجام اقدامات پليسي، فرضيه سرقت كارت عابربانك مالباخته را رد كردند، افزود: تحقيقات كارآگاهان ادامه داشت تا اين كه آنان متوجه شدند تمامي مبلغ 92 ميليون تومان به حساب يك زن منتقل شده است.

رئيس پليس فتاي البرز با بيان اين‌كه تحقيقات نشان داد كه اين زن پنجاه و دو ساله متاهل و فاقد سابقه كيفري است، گفت: با هماهنگي قضايي اين فرد براي ارائه پاره‌اي توضيحات به دفتر پليس فتا دعوت شد.

كاكوان با بيان اين‌كه اين فرد كه واريز مبلغ 92 ميليون تومان را هديه‌اي از سوي خدا مي‌دانست،‌ افزود: اين فرد در تشريح چگونگي اطلاع از واريز اين مبلغ عنوان كرد كه در حساب عابربانك وي مبلغ 12هزار و 700 تومان وجود داشت كه براي خريد دارو به داروخانه مراجعه مي‌كند، اما پس از آن كه 10 هزار تومان دارو مي‌خرد، متوجه مي‌شود به جاي آن كه 2700 تومان باقي بماند، نزديك به يكصد ميليون تومان در كارت وي پول وجود دارد.

اين زن در ادامه اظهارات خود عنوان ‌كرد: از آنجا كه مي‌دانستم تنها مبلغ 2000 تومان بايد در كارت وجود داشته باشد، براي چك كردن مجدد به سوپرماركت محل رفتم و در آنجا موجودي حساب گرفتم كه صاحب مغازه گفت كه نزديك به صد ميليون تومان در حسابم پول وجود دارد.

اين زن در ادامه اظهارات خود گفت: اين اتفاق در حالي رخ داد كه نياز مبرم به يك ميليون تومان وام داشتم و پس از آن كه متوجه شدم در حساب بانكي‌ام اين همه پول وجود دارد از ترس تا چند روز از خانه خارج نمي‌شدم.

‌ اين زن افزود: تصور مي‌كردم كه اين اتفاق از سوي خداوند است و پس از آن شروع به مصرف پول‌هاي واريزي كردم و براي خودم طلا خريدم.

كاكوان با بيان اين‌كه اين اتفاق در حالي رخ داد كه براساس اظهارات اين زن، وي براي گرفتن مبلغ يك ميليون تومان وام به بيش از پنج بانك مراجعه كرده بود، گفت:‌ اين فرد با پول‌هاي واريزي مراسم عروسي براي پسر خود ترتيب داده و به جز مبلغ اندكي از پول‌هاي واريزي، بقيه را مصرف كرده بود.

وي با بيان اين‌كه ماموران پس از شنيدن اظهارات اين زن متوجه شدند كه وي نقشي در واريز شدن اين مبلغ نداشته است، گفت: در تحقيقات مشخص شد كه بانك مربوط كه مالباخته در آن اقدام به گشودن حساب بانكي كرده بود، دچار اخلال شده و اشتباه بانكي موجب به وجود آمدن اين مسأله شده بود.

كاكوان افزود: تحقيقات تكميلي در مورد اين پرونده ادامه دارد.


افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1