امروز : پنجشنبه09 فروردین 1403 | 17رمضان 1445 | 28 مارس 2024


تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که در محل‌های فقیرنشین شهرها زندگی می‌کنند مشکلات سلامت بیش‌تری دارند و زودتر می‌میرند.


نکته جالب این تحقیقات آن بود که حتی در صورتی که ساکنان این محل‌ها شیوه زندگی سالمی را در پیش بگیرند و رژیم غذایی سالمی را مصرف کنند بازهم در نتیجه این تحقیقات تفاوتی به وجود نمی‌آید و آن‌ها بیش‌تر از افراد ساکن در محله های دیگر بیمار می‌شوند.
دکتر چایک دوبنی استادیار طب خانواده و سلامت جافعه از دانشگاه ماساچوست در این باره گفت : البته ما می‌دانستیم زندگی در محل‌های فقیرنشین می‌تواند روی کیفیت زندگی انسان‌ها تاثیر بگذارد و ساکنان این محله‌ها مشکلات سلامت بیش‌تری دارند.اما ما متوجه شدیم حتی اگر شیوه زندگی ساکنان این محله‌ها را کنترل کنیم و آن‌ها را تشویق به ترک سیگار ، مصرف غذاهای سالم و تشویق کردن کنیم باز هم نتایج این تحقیقات پابرجاست که این موضوع باعث شگفتی ما شد.
درحقیقت فردی که در محله‌های فقیر نشین زندگی می‌کند بدون توجه به شیوه زندگی شخصی خود دچار مشکلات مرتبط با سلامت خواهد شد.افرادی که در مناطق محروم زندگی می‌کننند با احتمال بیش‌تری به بیماری‌های قلبی و سرطان دچار می شوند و زودتر می میرند.
تحقیقات ما نشان می‌دهد افرادی که در مناطق محروم از لحاظ اقتصادی و اجتماعی زندگی می‌کنند سلامت عمومی کم‌تری دارند ، چاق‌ترند و بیش‌تر از افراد ساکن در دیگر مناطق رژیم‌های غذایی ناسالم مصرف می‌کنند.دانشمندان با انجام تحقیقات بیش تر متوجه شدند هرچه درجه فقر در یک منطقه بیش‌تر شود ، به همان میزان خطر مرگ زودرس نیز افزایش پیدا می‌کند.
برای انجام این تحقیقات دانشمندان اطلاعات پزشکی 565 هزار و 697 نفر را در بین سال‌های 1995 و 96 بررسی کرده و شیوه زندگی ، محل اقامت و وضعیت عمومی سلامت آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند.
افراد شرکت کننده در این تحقیق بین 50 تا 71 سال سن داشته و از 6 ایالت آمریکا انتخاب شده بودند.

 


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1