امروز : جمعه10 فروردین 1403 | 18رمضان 1445 | 29 مارس 2024


"هر کودک يک لپ‌تاپ"(OLPC) قصد توليد رايانه لوحي لمسي جديدي را دارد که قرار است در سال 2012 ميلادي با قيمت کمتر از 100 دلار تکميل شود.


اين مرکز که از پيش‌تر رايانه‌هاي قابل‌حمل ارزان‌قيمت خود را براي کودکان فقير سراسر دنيا توليد مي‌کرد، طي هفته جاري نقشه کلي مربوط به توليد اين رايانه‌هاي لوحي جديد را نمايان کرد و توضيح داد که اين محصول شامل دو به‌روزرساني عمده نسبت به مدل اصلي رايانه‌هاي XO مي‌شود. طبق اخبار منتشر شده، رايانه لوحي جديد با نمايشگر 5/8 تا 11 اينچي ساخته مي‌شود و XO-3 نام گرفته است.
اين رايانه لوحي حدود 24/0 اينچ ضخامت دارد و بر اين اساس، گفته مي‌شود که ضخامت آن حدود 50 درصد از گوشي هوشمند آيفون کمتر است. اين محصول فاقد هرگونه کليد سخت‌افزاري است و از ديگر امکانات پيش‌بيني شده براي آن مي‌توان به نمايشگر 5/8 تا 11 اينچي لمسي، صفحه‌کليد مجازي و يک حلقه تاشو براي حمل آسان آن اشاره کرد. قرار است اين رايانه لوحي از جنس پلاستيک ساخته شود و موسسه غيرانتفاعي OLPC در نظر دارد آن را به صورت ضدضربه و ضدآب توليد کند.
اين رايانه لوحي براي شارژ خود از سيستم گوشي هوشمند Palm Pre بهره برده است و بر اين اساس، براي تامين انرژي مورد نياز خود به کمتر از نيم وات جريان الکتريسيته نياز دارد. هنوز هيچ خبري در مورد نرم‌افزار آن منتشر نشده، اما قرار است که XO-3 به پردازنده 8 گيگاهرتزي مجهز شود.
"نيکولاس نگروپونته"(Nicholas Negroponte) موسس مرکز OLPC به نشريه Forbes توضيح داد، قيمت اين محصول که پيش‌بيني شده کمتر از 100 دلار است، احتمالا 75 دلار خواهد بود.

 


افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1