امروز : پنجشنبه30 فروردین 1403 | 8شوال 1445 | 18 آوریل 2024


دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی خانواده 15 می 2011 برابر با 25 اردیبهشت ماه جاری گفت گسترش سیاست ها ی حمایتی دولت ها از خانواده می تواند چرخه فقر را متوقف سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، بان کی مون در پیام خود آورده است: بسیاری از خانواده ها متحمل مشقات سخت و مزمن هستند. به دلیل نبود شغل و ابزار لازم برای رفع نیازها، بزرگسالان نمی توانند غذای مناسب برای کودکان مهیا کرده و آنان دچار کمبودهای فیزیکی و روانی  مادام العمرمی گردند. سایر اعضای خانواده از غفلت و محرومیت در رنج به سر می برند. فقر همچنان باعث مرگ صد ها هزار زن در زمان وضع حمل می شود.

وی می گوید: محرومیت اجتماعی غالبا منشا این مشکلات است. تبعیض و دسترسی نا برابر به خدمات اجتماعی، خانواده ها را از فرصت برای برنامه ریزی به منظور آینده ای بهتر برای کودکان محروم می سازد.

دبیر کل سازمان ملل در ادامه پیام خود آورده است: برخی از گونه های خانواده در معرض خطر ویژه ای قرار دارند که شامل خانواده های بزرگ، خانواده های تک سرپرست، خانواده هایی که نان آور آنان بی کار است یا از بیماری و معلولیت رنج می برد، خانواده هایی که اعضای آن ها از تبعیض مبتنی بر جنسیت رنج می برند، خانواده هایی که در حلبی آبادها  و نواحی روستایی به سر می برند. افراد بومی و خانواده های مهاجران، همچنین آنانی که در درگیری ها و نا آرامی ها زندگی می کنند نیز در خط مقدم بحران و محرومیت قرار دارند.

وی می گوید: تعدادی از دولت ها خط مشی های متمرکز بر خانواده تدوین نموده اند شامل برنامه اهدای کمک های نقدی، مقرری برای کودکان، محرک های مالیاتی و اقدامات حمایتی و اجتماعی برای کودکان و زنان. گسترش این سیاست ها می تواند وضعیت تغذیه وآموزش کودکان را بهبود بخشد همچنین چرخه فقر که طی نسل ها وجود داشته را متوقف سازد.

بان کی مون در پایان پیام خود می گوید: در این روز جهانی خانواده اجازه دهید حمایت از خانواده ها را تجدید نمائیم زیرا خانواده ها  جوانان را پرورش می دهند، از سالمندان مراقبت می کنند و جوامع نیرومند بر اساس بردباری و منزلت برای همه، ایجاد می کنند.

 


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1