امروز : شنبه01 اردیبهشت 1403 | 10شوال 1445 | 20 آوریل 2024


رييس کميسيون اقتصاد کلان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران تاکيد کرد: کشوري که اقتصادش بر مبناي توليد قرار نگرفته باشد، بر روي آب حرکت مي‌کند! به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان - "بحرينيان" در جلسه كميسيون تخصصي توسعه صادرات خراسان رضوي که در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني و صنايع و معدن خراسان رضوي برگزار شد، اظهار داشت: پس از اجراي چهار برنامه توسعه در کشور، هنوز نتوانسته‌ايم در نرخ بيکاري به روند باثباتي برسيم.

وي تصريح کرد: ايران از سال 1948 ميلادي و جلوتر از کشورهايي نظير هند، چين، تايلند، ترکيه و مالزي برنامه‌ريزي را شروع کرد ولي به گفته رييس مرکز آمار ايران در خرداد سال گذشته(89)، در حدود 14.5 ميليون نفر در كشور در فقر مطلق بسر مي‌برند.

رييس کميسيون اقتصاد کلان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران با تاکيد بر اين‌که واژه "عدالت" در کشور ما تعريف نشده است، افزود: براساس گفته معاون وزير کار و امور اجتماعي در مهر ماه سال گذشته(89)، نرخ بيکاري کشور بالغ بر 14.3 درصد بوده است.

وي يادآور شد: در طول سال‌هاي 1980 تا 2010 ميلادي، رشد توليد ناخالص ملي چين 11 درصد، برزيل 8.7 درصد و ترکيه 7.06 درصد بوده است.

بحرينيان با اشاره به اين‌که نيازمند راه‌اندازي کارخانجات فولاد و سيمان فراوان در کشور نيستيم، خاطرنشان کرد: تکثرگرايي در اقتصاد منجر به عدالت نخواهد شد.


0

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1