امروز : پنجشنبه06 اردیبهشت 1403 | 15شوال 1445 | 25 آوریل 2024


موسسه خیریه لوموس متعلق به جی‌کی رولینگ نویسنده مجموعه کتاب‌های «هری پاتر» برای دومین سال متوالی برای کمک به کودکان فقیر در روز جهانی کودک، جشن برگزار می‌کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت اکورازی، این موسسه که برای حمایت از یک میلیون کودک در سراسر اروپای مرکزی و اروپای شرقی تلاش می‌کند، این جشن تولد را برای دادن کمی شادی به زندگی این کودکان برپا خواهد کرد.

در این جشن که برای کودکان معلول، فقیر و یا اقلیت‌های قومی برپا می‌شود سعی می‌شود به آنها که از خانواده‌هاشان و یا جامعه دور مانده‌اند توجه عاطفی شود.

در جشن خیریه موسسه لوموس که برای جلب کمک مردمی راه اندازی خواهد شد، از افراد ثروتمند و مشهور دعوت می‌شود تا با خرید قطعه‌ای از کیک و نوشیدن چای اندکی شادی را به زندگی این کودکان تزریق کنند.

این موسسه از درآمدهای حاصله از این جشن در راه توسعه آموزش و مسائل اجتماعی  کودکان تحت پوشش خود بهره می‌گیرد.
رولینگ در سال‌ 1965 در شهر ییت نزدیک‌ بریستول‌ انگلستان‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود. وی در رشته‌‌ زبان‌ و ادبیات‌ فرانسه‌ در دانشگاه‌ اکستر انگلستان به‌ تحصیل‌ پرداخت‌.

از زمان انتشار اولین رمان وی از مجموعه هری‌پاتر با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» در سال 1997 این مجموعه کتاب‌ها توانستند به استقبال گسترده و فروش بیش از 400 میلیون نسخه دست یابند و تحسین منتقدین را برانگیزند.

آثار رولینگ آغازگر ساخت فیلم‌های سینمایی، بازی‌های رایانه‌ای و بسیاری از کالاهای تجاری دیگر با الهام از این مجموعه شده‌ و برای وی ثروتی افزون بر 675 میلیون پوند ( یک میلیارد دلار) به همراه داشته که او را تبدیل به پرفروش‌ترین نویسنده دهه کرده است.

این نویسنده به کمک‌های بشردوستانه معروف است و علاوه بر تاسیس چند موسسه خیریه، تاکنون مبالغ زیادی به نهادهای گوناگون در زمینه پزشکی و دیگر موسسات عامه‌المنفعه اهدا کرده است.

 


0

نظرات 

 
0 #1 علی 16 اسفند 1392 ساعت 08:33
وجودتان بابرکت است همه قسمتها عالیست
نقل قول
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

نماد اعتماد الکترونیکی

Telegram 1